Informazioni sul servizio

Di seguito riportiamo le condizioni contrattuali relative al noleggio degli ausili presso M.I.A. Medical.

1) OGGETTO DEL CONTRATTO

Il presente contratto ha per oggetto la locazione di beni di proprietà di M.I.A. MEDICAL, vengono locati alle condizioni e sui presupposti indicati alla prima pagina del presente contratto, di cui tali condizioni sono parte integrante ed essenziale.

2) RESPONSABILITA’ DEL CLIENTE, MANUALI, AVVERTENZE E PRECAUZIONI

I beni vengono forniti con la certificazione di controllo rilasciata dal nostro ufficio tecnico. E’ assolutamente vietato l’uso dei beni su persone diverse dall’intestatario del presente contratto dalla persona indicata come sottoposta alla sua podestà parentale o di tutela. Il cliente è responsabile del bene e dei danni arrecati.

3) DURATA DELLA LOCAZIONE

Ogni bene ha una durata minima di locazione, che sarà specificata dai nostri tecnici in base al tipo di bene richiesto. Tale durata deve essere rispettata dal punto di vista del pagamento, anche se non dovesse essere terminata. Il presente contratto ha validità dal giorno della consegna e

termina il giorno della restituzione del bene, a domicilio da parte di un nostro incaricato.

4) PAGAMENTI

M.I.A. MEDICAL fatturerà i canoni giornalieri al termine della locazione. Il pagamento dovrà essere effettuato dal cliente ad un nostro incaricato contestualmente alla consegna del bene a domicilio.

PER BONIFICI BANCARI LE COORDINATE SONO:

IBAN: IT97M0569603211000006901X18

INTESTAZIONE: Ingrid Stefanazzi

BANCA POPOLARE DI SONDRIO


M.I.A. MEDICAL di Ingrid Stefanazzi

Mail: carrozzineroma@gmail.com

Ufficio: 0693373624

Ingrid: 3711398954

Gianpiero: 3711138617

IMPORTANTE: Tutti gli ausili devono essere utilizzati solo per il loro scopo. Devono essere restituiti nello stato in cui vengono consegnati. Eventuali danni, parti mancanti, ecc., saranno addebitati al locatore.

FAQ
Deliveries normally occur with 24 working hours starting from the hiring confirmation. Collection is within 24 hours from the end the hiring period and it is free of charge. It is not possible to hire or deliver aids on the same day of the request.
There are many variables to take into consideration when choosing your  wheelchair correctly. Normally room for manoeuvring, the patient's autonomy, the transportability and the patient's size are all elements that need to be verified. The operators on the phone and upon delivery will give you all the necessary advice.
No, it is very simple.   One of our operators will show you at your house how to use it. For a more comprehensive service we also provide assistance over the phone.

At the end of the hiring period we will provide a fiscal receipt or invoice for all legal purposes.

Of course. All the products are checked and sanitised at the end of each hiring period by our expert and qualified personnel.
M.I.A. Medical is part of a group of companies that hires and sells health items of all kinds. If you need information about any aid, braces or electro-medical devices, please do not hesitate to contact us.
Of course. M.I.A. Medical collaborates with physiotherapists all over the Country. Do not hesitate to ask for professional advice.
No, there are no additional costs: the prices on our website are all inclusive (delivery/collection and hiring)
Within the Municipality of Rome the hire of one of our devices does not  include delivery costs. The Home Delivery is compulsory for all the mobility aids that need to be assembled and tested by the patient. The delivery is performed by specialized personnel who will explain how the equipment works. For those mobility aids which do not need assembling, delivery within the G.R.A. costs €12,00 and it includes collection. For all aids which need assembling, delivery within the G.R.A. costs € 20,00 up to €30,00  maximum and includes collection. For all other inquiries please contact 3711398954.
Booking your rental is easy. You only need to fill in the Hiring Request Form available on the Home Page or directly on the page dedicated to the mobility aid that you choose. You can also contact us free on 800.031.962 from a landline or on  3711398954 from a mobile phone. Both the form and the telephone call are binding.
Our website accepts the following payment methods: - Bank transfer to the following account: BANCA POPOLARE DI SONDRIO Filiale di via Cesare Pavese, Roma IBAN IT 97 M 056 9603 2110 0000 6901 X18 Account Name Holder. Stefanazzi Ingrid   Credit card (Mastercard, VISA; Postepay, Maestro, Cartasì, American Express). - PayPal (with an additional cost of € 3,00) - C.O.D. (Cash On Delivery) Potential reductions need to be previously agreed. Possible extra hiring days will have to be requested at least 3 days prior to end of the hiring period and paid for upon device collection. For further agreements with our staff it is possible to pay through bank transfer.
No, there are no additional costs: the prices on our website are all inclusive (delivery/collection and hiring)
Yes, in order to maintain a quality service and offer good prices we establish in our hiring agreements a minimum of 4 days and up to 15 days depending on the device that has been chosen.